- Čínští automobiloví výrobci mají ambiciózní cíl dosáhnout 33% podíl na globálním trhu do roku 2030. Tento růst je předpokládán z aktuálních 21% v letošním roce. Uvedla to dnes prominentní konzultační firma AlixPartners.
- Na domácím trhu mezitím stoupne dominance čínských výrobců ze současných 59% na 72%.
- Předpokládá se, že prodeje mimo Čínu vzrostou ze 3 milionů na 9 milionů vozů do roku 2030. To představuje nárůst podílu ze 3% na 13% na globálním trhu (mimo Čínu)
- Rychlá expanze čínských výrobců je obavou pro tradiční výrobce a politiky po celém světě. Obávají se, že levnější čínská vozidla zaplaví trhy a podkopou domácí modely, a to zejména pokud jde o elektromobily
- V Severní Americe se očekává, že čínští výrobci dosáhnou jen 3% podílu na trhu (v současnosti 1%) a to hlavně v Mexiku. V jiných regionech, jako jsou Střední a Jižní Amerika, Jihovýchodní Asie a Blízký východ, se očekává výrazný nárůst.
- V Evropě se očekává zdvojnásobení podílu čínských značek z 6% na 12% do roku 2030. Tento růst je podpořen jejich konkurenčními cenami a technologicky vyspělými vozidly.
- Čínští výrobci mají výhodu v rychlosti uvádění nových modelů na trh, což je dvakrát rychleji než u tradičních výrobců. Také mají 35% nákladovou výhodu díky „Made-in-China“ produkci.
Top brokeři
Zdroj: CNBC