Slabší poptávka po iPhone 16 Pro a konkurenční tlak z Číny
Akcie společnosti Apple v pondělí klesly o 2,8%, po zprávách, že poptávka po novém iPhone 16 je nižší, než se očekávalo.
Podle analýzy Ming-Chi Kua z TF Securities klesl prodej nového modelu o 12% na 37 milionů kusů v porovnání s prvním víkendem prodeje iPhone 15 z loňského roku.
Kuo zdůraznil, že poptávka po modelech iPhone 16 Pro byla výrazně slabší, přičemž velkou roli sehrálo i to, že nová funkce Apple Intelligence nebude dostupná hned při spuštění.
Klíčový prodejní argument nového modelu – Apple Intelligence – bude k dispozici až následující měsíc v beta verzi, což podle analytiků oslabuje nadšení spotřebitelů. Navíc, tvrdá konkurence na čínském trhu ještě více tlačí na poptávku po iPhonech . Apple už u iPhone 15 muselo použít výrazných slev, aby zvýšilo prodeje v Číně, a tento trend pokračuje i u iPhone 16.
Obrazok ukazuje, ako sa medzirocne menili predobjednavky novych iPhonov 16 oproti iPhonom 15. Viac ludi dava prednost zakladnym verziam pred Prockami. Celkove predobjednavky klesli 12,7 % na 37 milionov kusov. pic.twitter.com/IiCW8Z9fHK
— Tomáš Vranka (@TVranka) September 16, 2024
Překážky v poptávce a logistické problémy
Analytici z Barclays, JPMorgan a Bank of America ve svých zprávách upozornily, že prodloužené časy dodávek by mohly signalizovat slabší poptávku po modelech iPhone 16 Pro ve srovnání s loňským rokem.
Barclays analytici také poznamenali, že předobjednávky v Číně zaostávají, přičemž počet předobjednaných jednotek byl meziročně nižší, zejména u prémiových Pro modelů.
Analytici Bank of America dodali, že prodloužené časy dodávek mohou být způsobeny několika faktory, jako jsou problémy se zásobami, alokací nebo cenovou politikou, což komplikuje odhad poptávky.
Apple zároveň snížil ceny iPhone 16 na klíčových trzích, jako jsou Austrálie a Indie, ve snaze oživit zájem zákazníků.
Prémiové modely iPhone 16 Pro a iPhone 16 Pro Max, které jsou vybaveny lepšími obrazovkami a kamerami, začínají na ceně 999 a 1199 dolarů. Apple je na své zářijové akci představil jako nejlepší displeje, jaké kdy vyrobili, s nejtenčími okraji a odolnějším titanovým rámem, který je o polovinu lehčí než nerezová ocel.
I přes tyto inovace však zůstává otázkou, zda bude Apple schopna zvrátit slabý začátek a opět vzbudit zájem o svá nová zařízení, zejména na trzích, jako je Čína, kde dominují místní výrobci.
Zdroj: bgr.com , www.cnbc.com
Top brokeři