Americký automobilový trh čelí výzvám
Administrativa pod vedením Donalda Trumpa oznámila zavedení dodatečného cla ve výši 10 % na dovozy z Číny.
Tento krok zasáhne také americké automobilové společnosti, zejména Ford Motor a General Motors, které přivážejí modely Lincoln Nautilus a Buick Envision z Číny do USA. V roce 2024 tyto modely tvořily 95% veškerého dovozu čínských automobilů do USA.
Podle Jeffa Schustera z GlobalData budou Ford a GM nejvíce postiženy tímto tarifním opatřením.
Zvyšování cen dílů a jeho dopad na trh
Nové clo se vztahuje nejen na automobily, ale také na náhradní díly, které představují částku mezi 9-10 miliardami dolarů z celkového ročního importu dopravních prostředků z Číny.
Mark Delaney z Goldman Sachs poznamenal, že opatření může zasáhnout také baterie a suroviny pro elektromobily, jejichž přijetí v USA zůstává za očekáváními.
Mike Jackson z MEMA Original Equipment Suppliers uvedl, že firmy budou muset řešit nárůst nákladů, které možná promítnou do cen pro zákazníky.
Ceny vozidel v USA jsou již nyní na rekordních úrovních, průměrná cena dosahuje 50 000 dolarů, jak uvádí Cox Automotive. Stephanie Brinley z S&P Global Mobility varovala, že tlak na ceny by mohl ovlivnit prodej nových vozů, který se před zavedením cla odhadoval na 16,2 milionu jednotek.
Top brokeři


