Retailoví investoři se dlouho vzpamatovávali z propadu akcií GameStop a AMC. Avšak zdá se, že většina z nich se pomalu začíná vracet na trh.
Denní čisté nákupy obchodníky dosáhly začátkem února meziročního vrcholu ve výši 1,5 miliardy dolarů, přičemž celkový objem obchodování se od období před pandemie ztrojnásobil. Bez ohledu na to, stále se jedná o celkově nižší čísla ve srovnání s předchozím býčím trhem.
Grafika: Celkové objemy obchodů jsou pod historickým maximem (průměrné měsíční toky)
Rozdíly v chování retail investorů jsou oproti roku 2021 markantně odlišné. Zatímco tehdy investorům lahodily rizikové sázky, malé akcie a přepákované ETF, dnes je tomu jinak.
„Bezbřehé šílenství se utlumilo. Retailoví investoři dozráli. Samozřejmě, že evidujeme vzestup rizikových sázek, tentokrát však dominují velké společnosti a ETF odkazující na populární indexy S&P 500 a Nasdaq 100,”říká Marco Iachini, senior viceprezident společnosti Vanda Research, která monitoruje aktivity retailových obchodníků.
„Obchodníci hledají růst, ale ten, musí mít rozumnou cenu. Podobné smýšlení absolutně nekoresponduje s rokem 2021,”doplnil Joe Mazzola, ředitel tradingu ve společnosti Charles Schwab.
Asi nikoho nepřekvapí, že retailoví investoři se kromě základních ETF vezou také na vlně umělé inteligence.
Jak ukazují údaje od VandaTrack, společnosti Nvidia a Advanced Micro Devices patří do první pětky akcií, které v uplynulém měsíci zaznamenaly největší čistý příliv kapitálu.
Grafika: Příliv kapitálu do AI akcií roste
Marco dále tvrdí, že investoři zkoumají příležitosti i v jiných – méně oblíbených sektorech, jako je zdravotnictví, fintech či odvětví výletních plaveb.
„Obecně vidíme na trhu větší diverzifikaci. Retail obchodníci se začínají více chovat jako dlouhodobí investoři, než krátkodobí spekulanti,” konstatuje Steph Guild, vedoucí investiční strategička ve společnosti Robinhood.
Zdroje: businessinsider